Sztuczna inteligencja w mikroskopie pomoże w walce z malarią
14 listopada 2017, 05:54Chiński producent mikroskopów, firma Motic, ogłosiła plany komercjalizacji mikroskopu, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do identyfikowania zarodźców malarii. EasyScan GO to wynik współpracy Motic z organizacją Global Good Fund, założoną przez firmę Intellectual Ventures oraz Fundację Billa i Melindy Gatesów.
Sztuczna inteligencja kontra lekarze. Algorytmy radzą sobie coraz lepiej
7 listopada 2017, 12:18Magazyn Spectrum IEEE, wydawany przez Instytut Inżynierów Elektryków i Elektroników, wykonał interesujące zestawienie ostatnich osiągnięć sztucznej inteligencji na polu medycyny. Świetnie uświadamia ono, jak wielki postęp dokonuje się na polu SI oraz jak olbrzymie korzyści mogą przynieść systemy sztucznej inteligencji wspomagające pracę lekarzy.
Czołowy badacz SI ma pomysł na lepsze rozpoznawanie obrazów przez maszyny
6 listopada 2017, 10:43Sądzę, że współczesne komputerowe systemy rozpoznawania obrazu są niewłaściwie zaprojektowane. Działają lepiej niż cokolwiek innego, ale to nie znaczy, że działają dobrze. Śmiałe stwierdzenie, ale gdy wypowiada je Geoff Hinton, jeden z twórców maszynowego głębokiego uczenia się, to warto się nad jego słowami zastanowić.
Pojedynczy piksel może oszukać sztuczną inteligencję
30 października 2017, 11:21Technologie sztucznej inteligencji potrafią dokonywać zadziwiających rzeczy, jednak czasem okazują się bezradne jak noworodek. Naukowcy z japońskiego Kyushu University udowodnili, że zmieniając pojedyncze piksele na obrazie są w stanie oszukać algorytmy sztucznej inteligencji i zmusić je do całkowicie błędnego sklasyfikowania obiektu.
TruePlay ma zapobiec oszustwom w grach
24 października 2017, 10:34W Windows 10 Fall Creators Update znalazł się nowy mechanizm o nazwie TruePlay. Jego zadaniem jest zapobieganie oszustwom w grach online'owych. Technologia ma informować producentów gier o oszustwach, pozwolić na zidentyfikowanie nieuczciwych graczy i podjąć działania.
Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia
6 października 2017, 13:06Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.
Roboty poprawią produktywność i zwiększą zamożność
20 września 2017, 12:43Ankieta przeprowadzona przez Royal Society of Arts (RAS) sugeruje, że roboty mogą już w przyszłej dekadzie mogą zastąpić miliony ludzi, zwiększyć produktywność i doprowadzić do wzrostu płac. RAS, czyli Królewskie Towarzystwo Wpierania Sztuki, Przedsiębiorczości i Handlu to niezwykle prestiżowa instytucja o ponad 250-letniej tradycji. Wśród jej byłych i obecnych członków znajdziemy Karola Dickensa i Stephena Hawkinga, Adama Smitha i Karola Marksa.
Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji
13 września 2017, 07:53Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.
MIT i IBM zakładają laboratorium sztucznej inteligencji
7 września 2017, 10:06Jeden z gigantów IT, firma IBM, i najlepsza uczelnia techniczna na świecie, Massachusetts Institute of Technology, powołały do życia MIT-IBM Watson AI Lab, w którym będą prowadzone prace nad rozwojem sztucznej inteligencji.
Polska firma udostępnia swoją debiutancką grę na The Pirate Bay
29 sierpnia 2017, 08:03Polska firma Acid Wizard Studio udostępniła na The Pirate Bay swoją grę Darkwood. Tytuł można pobrać bezpłatnie, a jedyne, o co proszą jej twórcy, to dobrowolne zapłacenia jeśli gra nam się podoba.