Pojedynczy piksel może oszukać sztuczną inteligencję

30 października 2017, 11:21

Technologie sztucznej inteligencji potrafią dokonywać zadziwiających rzeczy, jednak czasem okazują się bezradne jak noworodek. Naukowcy z japońskiego Kyushu University udowodnili, że zmieniając pojedyncze piksele na obrazie są w stanie oszukać algorytmy sztucznej inteligencji i zmusić je do całkowicie błędnego sklasyfikowania obiektu.



TruePlay ma zapobiec oszustwom w grach

24 października 2017, 10:34

W Windows 10 Fall Creators Update znalazł się nowy mechanizm o nazwie TruePlay. Jego zadaniem jest zapobieganie oszustwom w grach online'owych. Technologia ma informować producentów gier o oszustwach, pozwolić na zidentyfikowanie nieuczciwych graczy i podjąć działania.


Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia

6 października 2017, 13:06

Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.


Roboty poprawią produktywność i zwiększą zamożność

20 września 2017, 12:43

Ankieta przeprowadzona przez Royal Society of Arts (RAS) sugeruje, że roboty mogą już w przyszłej dekadzie mogą zastąpić miliony ludzi, zwiększyć produktywność i doprowadzić do wzrostu płac. RAS, czyli Królewskie Towarzystwo Wpierania Sztuki, Przedsiębiorczości i Handlu to niezwykle prestiżowa instytucja o ponad 250-letniej tradycji. Wśród jej byłych i obecnych członków znajdziemy Karola Dickensa i Stephena Hawkinga, Adama Smitha i Karola Marksa.


Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji

13 września 2017, 07:53

Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.


MIT i IBM zakładają laboratorium sztucznej inteligencji

7 września 2017, 10:06

Jeden z gigantów IT, firma IBM, i najlepsza uczelnia techniczna na świecie, Massachusetts Institute of Technology, powołały do życia MIT-IBM Watson AI Lab, w którym będą prowadzone prace nad rozwojem sztucznej inteligencji.


Polska firma udostępnia swoją debiutancką grę na The Pirate Bay

29 sierpnia 2017, 08:03

Polska firma Acid Wizard Studio udostępniła na The Pirate Bay swoją grę Darkwood. Tytuł można pobrać bezpłatnie, a jedyne, o co proszą jej twórcy, to dobrowolne zapłacenia jeśli gra nam się podoba.


Amazon Macie przypilnuje chmury Amazona

28 sierpnia 2017, 10:37

Amazon uruchomił dzisiaj Amazon Macie, system sztucznej inteligencji, który analizuje to, co dzieje się z danymi przechowywanymi w chmurze AWS i wszczyna alarm, gdy zauważy coś niepokojącego. Gdy algorytmy Macie uznają, że danym użytkownika coś grozi, są one na przykład narażone na wyciek czy dostęp mogły uzyskać do nich nieuprawnione osoby, właściciel danych jest automatycznie informowany o problemie.


Wojna sztucznej inteligencji na platformie Kaggle

20 lipca 2017, 12:17

Najlepszą obroną przeciwko złej sztucznej inteligencji może być dobra sztuczna inteligencja. Systemy SI będą przyszłością bezpieczeństwa, a używać ich będą zarówno cyberprzestępcy jak i osoby odpowiedzialne za ochronę infrastruktury IT.


Jak darknet handluje bronią

20 lipca 2017, 09:19

RAND Corporation opublikowała pierwszy raport dotyczący czarnorynkowego obrotu bronią w internecie. Stanowi on dobry przegląd obecnej sytuacji, stwierdził Julio Hernandez-Castro z University of Kent.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy